This topic contains 2 replies, has 2 voices, and was last updated by  Anonymous 2 years, 8 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #5196

    Anonymous

    Inflamatia care se produce in corp este intr-un fel mai greu de inteles. O buna analogie este cu cea a unui foc care este stins dar nu complet, arde mocnit si creaza jar continuu. Inflamatia ajunge in timp sa dea nastere la tot felul de boli cronice. In cazul persoanelor cu endometrioza da nastere la dureri abdominale si pelvice uneori foarte greu de suportat. In general, viata pacientei, familia, cariera, viata sexuala sint afectate in mod negativ. Uneori femeia isi pierde abilitatea de a-si trai viata in cele mai simple aspecte ale ei.
    Totusi prin niste schimbari vedem “luminita de la capatul tunelului”. Printr-o anumita dieta si sport putem scadea inflamatia si durerile atit de temute se pot tine in friu.

    Exercitiul fizic ajuta corpul sa produca componente anti-inflamatorii. Femeile supraponderale, ar trebui sa considere sa slabeasca citeva kg deoarece grasimea in exces produce componente pro-inflamatorii. Sportul se introduce treptat si in prealabil se cere avizul medicului daca persoana cu endometrioza sufera si de alte afectiuni care ar putea sa fie impactate de exercitiul fizic.

    Din experienta proprie dupa ce am eliminat zaharul, carnea rosie, lactatele de vaca, fainoasele si orezul alb si le-am inlocuit cu alte produse alimentare am reusit sa reduc inflamatia in timp si sa imi imbunatatesc calitatea vietii. Multi se vor intreba, ce mai ramine de mincat? Multe as putea spune. Citeva idei:

    • Fructe (portocale, grapefruit, lamii, kiwi, avocado, etc) consumate mai mult, in speta nu cele foarte dulci. Inlocuiti cu ele prajiturile si dulciurile care au in componenta zahar. Zaharul creaza inflamatie si in plus reduce mult capacitatea sistemului imunitar
    • Vegetale de tot felul, spanac, salate verzi, morcovi, broccoli, conopida, dovleac, fasole verde, varza, usturoi, etc
    • Legume ca fasole, mazare, linte, naut
    • Inlocuiti orezul alb cu cel brun si incercati si alte cereale ca hrisca, mei, quinoa
    • Proteina de origine animala si vegetala sa nu lipseasca zilnic sa si fie balansata la fiecare masa principala. Eliminarea din dieta a carnii rosii si mezelurile care contin aditivi si coloranti si introducerea carnii de curcan, rata, gisca, oua de casa. Consum de peste saptaminal, cel prins salbatic nu crescut in ferme (sardine, cod, tilapia, pastrav, crap, etc)
    • Lactatele de vaca inlocuite cu cele de capra si oaie in speta consumul de iaurt, kefir si brinzeturi mai slabe in grasimi. Stati deoparte de brinzeturile grase, cu mucegai, afumate, topite, cascaval, cele procesate in general. Multe persoane sint intolerante la lactoza deci lactatele vor produce inflamatie in persoanele intolerante
    • Includerea zilnica de produse alimentare care contin grasimi Omega-3 ca nuci, seminte de in, chia, susan si cinepa
    • Eliminarea sucurilor si bauturilor acidulate (contin zahar) si inlocuirea cu ceaiuri de plante si apa pura
    • Ca si snacks (gustari) se pot include in dieta zilnica seminte de tot felul, floarea soarelui, dovleac, migdale, nuci, alune de padure. Nu arahide
    • Includerea in mincaruri a multor ierburi aromate crude sau uscate
    • Consumul de uleiuri presate la rece (masline, cocos, avocado, floarea soarelui, dovleac) si eliminarea grasimilor hidrogenate si a produselor ce le contin (margarina, chips, biscuiti, produse de patiserie, semipreparate, fast food)

    Toate schimbarile se fac treptat nu rapid. Femeia trebuie sa se obisnuiasca treptat cu schimbarile introduse. La inceput va fi coplesitor dar in timp devine rutina. Se scoate cite unul, doua produse alimentare si se inlocuiesc cu altele si dupa doua, trei saptamini se continua programul inceput.
    Dieta sa fie balansata ceea ce inseamna ca la fiecare masa principala sa se manince proteina, grasimi sanatoase si carbohidrati.

    Schimbarea stilului de viata necesita timp, perseverenta si dedicatie plus ajutorul celor din jur, familie, prieteni. Unele femei pot sa se simta mai bine dupa citeva schimbari, altele necesita mai mult timp si schimbari majore. Gradul bolii nu este direct proportional cu durerile simtite. Unele paciente cu grad 1 de endometrioza pot avea dureri infernale pe cind alte paciente cu grad 4 de endometrioza pot avea dureri minime. Sa nu uitam ca sintem diferiti ca si indivizi. Ce lucreaza pentru unii, nu lucreaza pentru altii. Cele expuse mai sus sint niste orientari generale, fiecare femeie va gasi combinatia perfecta pentru ea incercind si ajustind dieta si sportul la stilul ei de viata personal.

    Pacienta cu endometrioza care lucreaza cu medicul ginecolog specializat pe endometrioza si in plus schimba dieta si introduce exercitiul fizic, poate sa ajunga la un nivel de viata foarte comfortabil in care boala sa nu fie un impediment major.

    Nota: Articolul prezent nu intentioneaza sa puna diagnostic sau sa trateze endometrioza, cele relatate mai sus sint bazate pe experienta proprie. Pentru un diagnostic corect adresati-va medicilor ginecologi de la Endo Institute Timisoara.

    #5210

    marina

    Multumim mult pentru informatii!

    #5214

    Anonymous

    Ma bucur ca femeile cu endometrioza citesc blogul. O sa incerc sa postez in timp mai multe informatii.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.