This topic contains 2 replies, has 1 voice, and was last updated by  Anonymous 2 years, 7 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #5239

    Anonymous

    Principalele cauze de stres sint probleme la munca, in familie, financiare sau probleme de sanatate. O femeie diagnosticata cu endometrioza va avea un stres in plus deoarece trebuie sa coopereze si cu durerile pe care boala le da nastere. De aceea adresarea lui este un lucru major in viata pacientei. Un mod de a descoperi nivelul de stres este de a ne intreba pe o scara de la 1 la 10 “unde este valoarea stresului meu”? Un numar intre 1 si 5 este un stres care se poate duce si persoana poate functiona bine si se poate simti bine. Peste valoarea 5 este un stres prea mare pentru a fi dus pentru perioade de timp indelungat.
    Simptome de stres ar fi insomnie, dureri de cap, probleme digestive, problem emotionale, dificultati de concentrare, ameteli, iritabilitate si peste ele durerile pelvice si abdominale. Sub stres durerile sint mai acute. Ce putem face? Fiecare dintre noi trebuie sa gasim “reteta preferata” de a-l reduce.

    Citeva sfaturi de reducere a stresului:
    • Stai si reflecteaza citeva momente, respira adinc si spune-ti ca ai tot timpul din lume, energie, rabdare si resurse sa treci peste ziua respectiva.
    • Vizualizeaza ceva ce iti face placere. Gindeste-te la ceva in natura pentru citeva minute. Natura aduce calm in mintea si corpurile noastre.
    • Gindeste-te ce conteaza intra-adevar pentru tine. Focuseaza-te pe acele lucruri si lasa-le deoparte pe celelalte. Invata sa spui nu. Ca si mame si sotii avem tendinta de a-i multumi pe toti din jur si nu ne gindim si la noi. Fii egoista citeodata si gindeste-te la tine si cum sa te relaxezi putin.
    • Daca esti acasa pune un cintec pe care ti-l place, ridica volumul boxelor si danseaza ca si cind nu te vede nimeni.
    • Fa exercitii fizice, ele ridica endorfinele, intaresc sistemul imunitar si iti proceseaza emotiile.
    • Conecteaza-te cu o prietena si nu te mai gindi la nimic si bucura-te de momentul acela.

    Unele vitamine, minerale si ceaiuri ajuta la inlaturarea stresului. Lucreaza cu diversi practicieni.
    E important sa identificam ce ne produce stres si sa incercam sa il reducem pe cit posibil. Si durerile vor fi mai suportabile. Experimenteaza diverse lucruri ca sa afli ce lucreaza cel mai bine pentru tine. Si nu uita de exercitiul fizic!

    #5249

    Anonymous

    Eliminarea stresului provocat de schimbarea dietei

    Am fost diagnosticata cu endometrioza. Habar nu am cu ce se maninca. Ce este aceasta boala? Ma streseaza doar pronuntindu-i numele. Acum mi se spune ca trebuie sa imi schimb si dieta? Sa mai fac si sport pe linga? Totul imi produce un stress enorm si nu stiu cum sa le duc pe toate. Viata mea a ajuns cu susul in jos. Ma simt neputincioasa. Vii se par cunoscute intrebarile, gindurile?

    Diagnosticul de endometrioza aduce schimbari majore in viata unei femei. Pe linga lucrurile discutate cu medicul curant si tratamentul ales, pacienta va avea success mai mare in a tine boala in friu daca isi schimba si stilul de viata. Dieta si sportul au un rol la fel de important ca si tratamentul ales. Trecerea la noua dieta poate fi coplesitoare. Citeva idei ca sa fie mai simplu.

    1. Nu te grabi sa transformi si sa schimbi totul peste noapte. Fa pasi marunti in ceea ce faci. Dureaza luni. Incepe cu chestiile de baza si ia-ti timpul necesar sa inveti despre produsele alimentare, care sint bune si care nu pentru conditia ta. Poti crea o lista cu cele care sint benefice si cele care nu sint benefice si pune-o la vedere in bucatarie. Tine o copie in poseta ca atunci cind mergi la cumparaturi sa o ai la indemina.

    2. Alege alimente sanatoase si in starea lor cit mai naturala. Stai deoparte de tot ce este in cutie, sticla, conserva, tot ce este procesat. Invata sa citesti vignetele produselor, cu cit sint mai multe ingrediente greu de pronuntat pune produsul inapoi pe raft. Nu vrei sa il incluzi in dieta ta. Alimentele cit mai aproape de starea lor naturala iti vor da nutrientii necesari, te vor ajuta sa te simti bine si iti vor minimiza si din stress.

    3. Bazeaza-te pe familie si prieteni, grupuri suport. Explica celor apropiati ce este endometrioza si cere-le suportul. Incearca sa nu te izolezi, fii cit mai sociala.

    4. Fii activa fizic. Fa orice iti place, incepe cu ceva care te atrage, ideea este sa te misti si sa transpiri. Exercitiul este bun pentru digestie, homrmoni, ridica nivelul de serotonine si in cazul nostru ne tine durerile in friu. Yoga ajuta la flexibilitate, digestie, relaxare. Iti place sa dansezi? Sau iesi afara la o plimbare sau jogging. Sint destule optiuni, trebuie doar sa te mobilizezi si sa iti pui deoparte niste ore pe saptamina ca sa o faci. Aliaza-te cu o amica/amic si fa-o si activitate sociala.

    5. Cauta pe Internet noi retete de mincare. Cumpara o carte de bucate noua. Si nu bucataria romaneasca plina de retete cu carne, lactate, zahar, faina, cartofi si orez. Ideile culinare sint nemarginite. Atrage pe cei apropiati tie si incearca sa gatesti retete noi impreuna. Poate fi distractiv.

    Oricit de imposibil pare, oricit de ocupata esti, oricit de speriata esti, nu uita ca totusi se poate si totul sta in puterea ta.

    DC

    #5251

    Anonymous

    E timpul sa dormim

    Schimbarea stilului de viata implica si o atentie mai amanuntita asupra repausului, relaxarii si in speta a dormitului. Ne simtim obosite, stresate, depasite de situatii. Va fi benefic sa o luam mai incet cu programul care este supra incarcat si sa ne mai conservam din energie. Putem sa invatam sa spunem nu celor din jur cind simtim ca nu ne mai descurcam cu programul de zi cu zi. Asculta-ti corpul si onoreaza-i nevoia de repaus si odihna.

    Citeva idei de a crea un somn cit mai odihnitor:
    1. Rutina. Incearca sa mergi la somn si sa te trezesti cam la aceeasi ora. Creaza o rutina zilnica care sa suporte ritmul natural al corpului. Incearca sa mergi la culcare in jurul orei 10pm, vei beneficia si de secretia melatoninei.
    2. Exercitiul fizic. Leaga-ti sireturile de la tenisi si fa-ti obicei sa te misti zilnic, somnul va fi mai odihnitor. Evita exercitiul fizic puternic dupa ora 7pm.
    3. Nutritia. Este cea mai importanta in schimbarea stilului de viata al pacientei cu endometrioza. Evita sa maninci seara tirziu si termina-ti cina cu cel putin trei ore inainte de ora de culcare. Evita cinele grele in speta cu multi carbohidrati. Ei necesita un timp indelungat de digestie.
    4. Dormitorul. Creaza acest spatiu ca un sanctuar. Lasa toate electronicele afara din dormitor si opreste munca la computer cu cel putin o ora inainte de culcare. Citeste o carte sau o revista daca ai nevoie sa te relaxezi inainte de a adormi. Dormi in intuneric total, fara luminite de la ceas sau alte obiecte. Investeste intr-o saltea buna si asternuturi comfortabile, simte-te rasfatata in patul tau.
    5. Practica tehnici de relaxare cit de des poti. Acestea pot fi exercitii de respirat, meditatie, yoga, practici spirituale.
    Schimbarile se fac in pasi mici si pe rind. Nu avem nevoie de extra stres doar la gindul cite sint de schimbat. Un jurnal simplu ne poate ajuta sa infaptuim ce ne-am propus.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.