Patologia colului

PAP

PAP este un test efectuat pentru a detecta cancerul de col uterin. Potrivit Colegiului American de Obstetrics & Gynecology (ACOG) Ghiduri 2009, screening-ul Papanicolau nu ar trebui să înceapă înainte de 21 de ani. Acest lucru se datorează faptului că riscul de cancer de col uterin în această grupă de vârstă este de aproximativ unu la un milion și  screeningul Papanicolau în acest grup de vârstă și poate conduce la evaluari inutile și dăunătoare. Cu toate acestea, adolescenții activi sexual au nevoie de o consultare cu un medic pentru controlul al nașterii și consilierea in ceea ce priveste sexul protejat si de screening si consiliere pentru bolile cu transmitere sexuala (BTS). In conformitate cu liniile directoare ACOG, un test Papanicolau este recomandat o dată la 2 ani pentru femei in varsta de 21-29 de ani. Femeile 30 ani si peste, care au avut 3 teste consecutive Papanicolau normale pot fi evaluate la fiecare 3 ani. Medicul dumneavoastră poate determina dacă aveți simptome sau factori de risc care ar necesita testarea Papanicolau mai frecventa. Nu există nici o orientare definitivă, atunci când să se oprească femeile din testarea cu frotiuri Papanicolau. Cu toate acestea, este rezonabil să se oprească testarea femeilor care inca mai au  col uterin  cu varste cuprinse intre 65-70 de ani , atunci când acestea au avut cel puțin 3 teste Papanicolau normale consecutiv, niciun test Papanicolau anormal în ultimii 10 ani, și nu au noi parteneri sexuali. La femeile care au avut o histerectomie totală (col îndepărtat chirurgical) pentru indicații benigne și nu au nici o antecedente de CIN 2-3, testarea Papanicolau de rutina trebuie întrerupta. Deoarece nu există teste de screening pentru cancerul ovarian, o femeie care mai are  ovarele  ar trebui să fie supusa unui examen ecografic  pelvin anual, chiar dacă testul Papanicolau nu se mai justifica . Aceste linii directoare sunt doar recomandări și pacienta ar trebui evaluata prin prisma  factorilor de risc  la vizita ginecologica anuala pentru a determina dacă testarea Papanicolau ar trebui efectuata în acel an.

Rezultate anormale ale frotiului Papanicolau sunt comune pentru  practica ginecologica. Cu toate acestea, ele creează  multa anxietate și stres pentru pacienta care are un rezultat anormal. Există mai multe tipuri diferite de frotiuri Papanicolau anormale, inclusiv cele cu celule atipice,-displazie de grad scazut si displazie de grad inalt (pre-cancer), cancer non-invaziv, si  cancer invaziv. Modul în care un test Papanicolau anormal este gestionat depinde de vârsta pacientului, de rezultatul specific și variază de la observare sau un follow-up pe frotiu Papanicolau  la efectuarea unei colposcopie sau trimiterea la un medic oncolog ginecolog. Un colposcopie este o procedură minoră efectuată în ambulator prin  care se evalueaza optic atent  colul uterin cu un microscop și, uneori, include o biopsie de col uterin și / sau un chiuretaj endocervical. Ocazional, displazia de grad înalt (CIN2-3) este descoperita și  pacienta are nevoie de  electrochirurgie . O procedură LEEP(conixatia) îndepărtează o bucată de porțiunea exterioară a colului uterin pentru eradicarea bolii. Aceasta procedura se face de obicei sub anestezie locala a colului uterin), in ambulator  și este 90-95% curativa.

De cele mai multe ori, un rezultat anormal al  testului Papanicolau este cauzat de infecția de la Human Papilloma Virus (HPV). Uneori, cauza este necunoscuta si personalul medical poate explica acest lucru  mai departe. Pe scurt, HPV este un virus cu transmitere sexuală  care este carcinogen la om. Se pot infecta atât bărbații, cât și femeile și este transmis prin contact sexual vaginal,  anal,oral sau a pielii  cu pielea. Virusul HPV poate provoca rezultate anormale ale testelor Papanicolau, veruci genitale, si cancer de col uterin. Rar, aceasta poate provoca, de asemenea,leziuni canceroase la nivel  vaginal, vulvar, anal, penian, gât  / gât. HPV este foarte frecvent la femeile active sexual. Aproximativ 50% dintre femei sunt infectate cu HPV in 4 ani de la debutul vietii sexuale  și până la 60-80% au fost expuse în timpul vieții lor. Există mai mult de 100 de tipuri de virus identificate. Tipurile de virus sunt defalcate în două grupe: tipuri cu risc scăzut și cu risc ridicat. Tulpinile  HPV  cu risc minor pot provoca veruci genitale. Tipurile de HPV cu risc ridicat  sunt cele care pot cauza cancer de col uterin, cele mai frecvente fiind HPV 16. Pentru a pune acest lucru în perspectivă, în cazul în care o femeie este  testata pozitiv pentru HPV 16, riscul ei pentru cancerul  de col uterin este de peste 400 de ori mai mare decât o femeie care testează negativ. Riscul de cancer pulmonar la un fumator de sex masculin este de 8 ori mai mare decât a unui nefumator, și riscul de cancer de san la o femeie care au primit terapie de substitutie hormonala (TSH) este de 1,3 ori mai mare decât o femeie care nu ia HRT în conformitate cu  un studiu WHI (Women Health Initiative). Vestea bună este că incidența infecțiilor HPV 16 la femeile tinere este de doar 5%. Dintre femeile infectate, 70% inactiveaza virusul în termen de 36 luni și doar 20% au boala persistenta. Un procent mic va progresa la displazia  de grad inalt sau   la cancer de col uterin. Progresia de la infectia  HPV la cancer de col uterin este extrem de rara la femeile tinere și în cazul în care se produce, în general, este nevoie de ani pentru a se dezvolta. Femeile tinere, sanatoase,  nefumătoare sunt mult mai probabil să anihileze infecția fără intervenție chirurgicală.

Testarea HPV este utilizata în screening-ul cancerului de col uterin ca un test de triaj la femeile peste 21 ani, care au un rezultat ASCUS Papanicolau și la femeile in postmenopauza cu  ASCUS sau rezultat al testului Papanicolau LSIL. De asemenea, este utilizat în conjuncție cu testul Papanicolau ca test de screening la femeile peste 30 de ani si poate fi folosit ca un test de monitorizare a anumitor rezultate anormale. Nu este utila la  adolescentele  cu varsta mai mica de 21 de ani  la  care HPV este foarte comun,dar  majoritatea infectiilor cu HPV sant anihilate , fără intervenție și cancerul de col uterin este extrem de rar la această populație. Testarea pentru tulpinile HPVcu risc scazut  nu este recomandată, deoarece aceste tipuri de HPV nu cauzeaza cancer de col uterin, si  tratamentul  pentru condiloamele genitale se bazează pe simptomele pacientului, nu se bazează pe un rezultat pozitiv de screening.

Concluzia  este că este important ca femeile să se conformeze unui  screening citologic Papanicolau de rutina, cu sau fără testare HPV pentru  tipurile cu risc ridicat in functie de  Ghidurile Colegiul American de Obstetrica si Ginecologie (ACOG) . Femeile ar trebui sa aiba un examen anual ginecologic efectuat  de un cadru medical, cu excepția cazului in care col uterin, uterul și ovarele au fost indepartate pe cale chirurgicala, din motive benigne. Dacă primiți un rezultat anormal la  testul  Papanicolau, acesta trebuie să fie monitorizat și gestionat de către un cadru medical. Cel mai bun mod de a reduce riscul de HPV este de a limita numărul dvs. de parteneri sexuali, folositi prezervative de fiecare data cand faceti sex, abțineti-va de la fumat, iar dacă sunteți sub 26 de ani , puteti beneficia de vaccinare HPV.

Pentru a afla mai multe despre HPV și Ghiduri de  screening citologic, vă rugăm să vizitați următoarea adresa site-ului. http://www.arhp.org/hpv-tool/